Somnul de vara

Publicat pe 19.07.2018.
Somnul de vara

Nimic nu se compara cu zilele insorite si calduroase de vara alaturi de familie, cu atat mai mult daca te bucuri de cateva zile de concediu! Totusi, canicula iti poate strica planurile, mai ales pe timpul noptii. Somnul iti poate fi afectat de temperaturile ridicate.

Perioadele de odihna scurte sau de o calitate redusa iti pot afecta concentrarea si dispozitia, iar pe termen lung sanatatea poate fi alterata serios.

 

Exista cateva lucruri pe care le poti face pentru un somn mai bun si mai linistit, chiar si pe timpul verii. Iata ce iti propunem:

  • Cafeaua in exces – pana acum se credea ca e nevoie de 3-4 ore de somn pentru a elimina cafeina din organism, se pare ca de fapt sunt necesare 7-8 ore de odihna. Tocmai de aceea, evitati sa beti multa cafea, mai ales in a doua jumatate a zilei deoarece somnul va poate fi afectat.
  • Alimentatia este importanta – concentreaza-te pe salate, multe fructe si legume si mancaruri usoare, nu excesiv de grase. Derivatele din lapte sunt si ele pe lista de alimente pe care le poti manca deoarece contin triptofan, substanta ce asigura un somn bun.
  • Ventilatorul in locul aerului conditionat – punerea aerului in miscare este mai benefica decat eliberarea aerului rece. Totusi, evita sa plasezi ventilatorul in dreptul patului.
  • Atentie la temperatura din camera – aceasta trebuie sa fie una optima, intre 19 si 23 de grade Celsius.

 

O alta solutie poate fi alegerea unor produse de dormit realizate din fibra de bambus. Acestea sunt perfecte pentru orice anotimp deoarece mentin o temperatura optima a organismului indiferent de temperatura din casa. Mai mult decat atat, este un material perfect pentru persoanele sensibile si predispuse la alergii datorita lipsei tratamentelor daunatoare.